Etui haken

Ik wEtui haken 3as klaar met mijn los slingerende haaknaalden, schaartjes en naalden. Ik heb al een heel mooi opbergmandje maar een eigen gehaakte etui miste nog. Dus ben ik op zoek gegaan naar ideeën. Ik heb er een boel gevonden via wordpress en pinterest en op een gegeven moment maar gestart. Hieronder mijn ontwerp. Omdat het vrij simpel is kan je volledig naar eigen smaak haken! 🙂

Haaknaald nr. 3,5
Garen: van de Wibra, acryl.

Mijn etui is zo’n 25cm breed en 8 cm hoog geworden. Eigenlijk wou ik de etui wat hoger maken maar het vele vasten haken verveelde me wat. Ben ook wat ongeduldig en wil het liefst elke dag wat anders haken ;).

Ik ben begonnen met een ketting van 51 lossen, haak 1 keerlosse en steek de haaknaald in de tweede losse vanaf de naald. Haak zo een lap van vasten totdat het aan jou hoogte voldoet.
Etui Haken 1
Toen dit klaar was ben ik een toer witte/beige (ook wol van de wibra) vaste gaan haken. Omdat ik niet over een naaimachine beschik heb ik met de hand de binnen voering vastgenaaid. Dubbel vouwen en zijkant met vasten, in het roze (wol van de wibra) aan elkaar gehaakt. Bevestig vervolgens de rits en je kan nog een toer vasten aan de bovenkant doen. Zo valt je rits ook mooi weg.

Etui haken 2

Etui haken 3

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! En hoe het bij jullie is geworden.

Groetjes Anna.

 

Geef een reactie

